Programările la Direcția Permise și Înmatriculări Hunedoara, blocate până la mijlocul lunii septembrie. Mii de hunedoreni, în așteptare. În județele limitrofe, programările sunt la zi

Serviciile Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCÎV) Hunedoara sunt blocate până la mijlocul lunii septembrie. În sensul în care, persoanele care au nevoie să-și înmatriculeze mașinile sau să le radieze trebuie să se programeze on-line, pe site-ul instituției. Următoarele programări se fac doar din 14 septembrie.

În consecință, mii de hunedoreni care au de încheiat formalități pentru înscrierea sau radierea mașinilor așteaptă și câte șapte – opt săptămâni pentru a beneficia de aceste servicii. Ceea ce se întâmplă acum la DRPCÎV Hunedoara este fără precedent, în trecut astfel de formalități se încheiau la zi.

Una dintre explicațiile șefului DRPCÎV despre blocajul din instituției a fost că o parte dintre angajați au probleme de sănătate, fiind în concediu medical.

„Eu sunt doar de o lună în această funcție. Acum, când s-a reluat activitatea, s-a mers pe niște programări la interval de 10 minute. Așa a fost atunci, ca să se păstreze distanța socială. De când am venit, mai exact din 17 iunie, am mai scăzut timpii la fiecare operațiune. (...) Inițial au fost deschise două birouri jumate de Înmatriculări, am mai pus încă pe jumătatea de birou, din septembrie am mai deschis un alt birou. (...) Avem patru colegi în concediu medical, de lungă durată. Am făcut o statistică a numărului de zile cu care se merge cu programările, am mai redus la o săptămână, erau la două luni, acum sunt la șapte săptămâni. (...) Activitatea s-a reluat din 15 mai, după încetarea stării de urgență. Toată lumea și-a făcut programări până în august. Acum, ce am putut să fac eu modificări, a fost să mai înființez un ghișeu. La momentul acesta sunt doi lucrători pe înmatriculări și unul pe provizorii”, a explicat Cristian Daniel Șincovici, șeful DRPCÎV Hunedoara. 

Reprezentantul Prefecturii Hunedoara, instituție care are în subordine Direcția de Permise și Înmatriculări, subprefectul Călin Marian, a invocat aceleași motive care au dus la blocajul serviciilor.

„Există o situație puțin mai deosebită, cu impact nu chiar în folosul cetățenilor, dar știm foarte bine că la nivelul acestui serviciu de Înmatriculări avem personal foarte, foarte restrâns, dar și personal cu probleme medicale. Noi încercăm să găsim o soluție imediată pentru a suplimenta personalul de acolo. Deoarece suntem în stare de alertă, nu se pot face angajări. Așteptăm o portiță sau o situație cât mai favorabilă ca să putem îmbunătăți activitatea, dar vreau să vă asigur că se va face tot ceea ce ține de Instituția Prefectului, care coordonează acest serviciu, ca să-i sprijinim pe cetățenii care vor să-și înmatriculeze mașinile”, a declarat Călin Marian, subprefectul județului Hunedoara.

Deși există acest timp de așteptare, DRPCÎV a redus, în prezent, numărul de cereri soluționate zilnic față de lunile de dinaintea stării de urgență. Conform datelor oferite de reprezentanții DRPCÎV, în lunile noiembrie – decembrie 2019 (o lună cu multe zile libere) și în ianuarie – februarie 2020, numărul cererilor soluționate lunar era cu aproximativ o treime mai mare, față de numărul cererilor soluționate în lunile de după starea de urgență.

„În lunile noiembrie și decembrie 2019, au fost soluționate un număr de 2.459 de cereri de înmatriculare a vehiculelor (transcriere vehicul+înmatriculare) și 397 de cereri de radiere a vehiculelor și, respectiv, 2.157 de cereri înmatriculare a vehiculelor și 817 cereri de radiere a vehiculelor.

În lunile ianuarie și februarie 2020 au fost soluționate un număr de 2.389 de cereri de înmatriculare a vehciulelor și 259 de cereri de radiere a vehiculelor și, respectiv, 2.696 de cereri de înmatriculare a vehiculelor și 257 de cereri de radiere a vehiculelor. 

Pentru luna iunie 2020, s-au făcut 1.621 de programări pentru înmatricularea vehiculelor și 40 de programări pentru radierea vehiculelor.

Pentru luna iulie 2020: 1.984 de programări pentru înmatricularea vehiculelor și 168 de programări pentru radierea vehiculelor.

Pentru luna august 2020: 2.193 de programări pentru înmatricularea vehiculelor și 179 de programări pentru radierea vehiculelor.

Pentru luna septembrie 2020: 1.699 de programări pentru înmatricularea vehiculelor și 48 de programări pentru radierea vehiculelor.

În luna iunie 2020 au fost soluționate 1.700 de cereri de înmatriculare a vehiculelor și 179 de cereri de radiere a vehiculelor.

În luna iulie 2020 au fost soluționate 1.514 de cereri de înmatriculare și 214 cereri de radiere a vehiculelor” se arată în adresa Direcției. 

Astfel, de la o medie de 2.800 de cereri coluționate lunar, în lunile de dinaintea pandemiei, activitatea Direcție de Permise și Înmatriculări a scăzut la 1.900 de cereri rezolvate lunar.

În ceea ce privește diferența dintre numărul programărilor (1.661) din luna iunie și a cererilor soluționate (1.879), șeful Direcției, Cristian Daniel Șincovici, a explicat că au beneficiat de urgentarea serviciilor societățile comerciale din domeniul transporturilor. 

De menționat ar fi că, în județele limitrofe, precum Arad, Bihor, Alba sau Timiș programările pentru înmatricularea sau radierea mașinilor se fac, cel mult, cu două zile în avans, așa cum se poate verifica pe site-urile instituțiilor. 

Adauga comentariu