Ministrul Transporturilor, în vizită pe șantierul liniei de cale ferată. Ce viteză vor atinge trenurile de călători pe magistrala feroviară modernizată

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a vizitat astăzi șantierele de la magistrala feroviară Coridorul IV paneuropean, din județele Hunedoara și Alba. Despre segmentul de cale ferată Coșlariu – Simeria, ministrul a spus că va fi finalizat la sfârșitul anului 2019. Cât despre Simeria – Gurasada nu a avansat un termen, lucrările fiind începute abia în 2017.  

„Am efectuat astăzi mai multe vizite, în mai multe puncte pe șantierele pe care le avem deschise pe infrastructură feroviară. Primul lot, Coșlariu – Simeria, este un lot mult mai avansat, deoarece contractele au fost semnate în 2012 - 2013. Stadiul lucrărilor este undeva la 90%. În cursul acestui an se vor finaliza lucrările, iar viteza de deplasare va urca la 160 de kilometri la oră pentru transportul de călători”, a declarat Răzvan Cuc. 

Acesta a mai spus că le-a cerut constructorilor o mobilizare mai bună în teren și să nu întârzie plățile către subcontractori, care, în general, sunt firme românești. Răzvan Cuc a mai subliniat că minisiterul a făcut plățile către firmele care au obținut contractele și că nu sunt motive pentru neplata subcontractorilor.

În altă ordine de idei, Răzvan Cuc le-a atras atenția operatorilor privați, care au în gestiune infrastructură feroviară, să facă investiții. În caz contrar le va rezilia contractele. 

„Dacă nu vor investi, reziliem contractele, le preia CFR Infrastructură și băgăm operatorul național de transport călători, care poate primi el subvenție. Deci, nu vreau să mai aud scuze de genul nu investim că nu e rentabil pentru noi. Și, știți, noi suntem operatori privați, nu aveți ce să ne faceți. Avem ce să vă facem. Vă reziliem contracul și vă luăm înapoi la CFR Infrastructură”, a explicat Cuc. 

Ministrul a făcut această declarație, în contextul în care, în ultima perioadă, au loc frecvent accidente feroviare. Chiar astăzi, în județul Hunedoara, a deraiat o garnitură privată de transport marfă. 

Concluzia ministrului în urma vizitei de astăzi la șantierele din cele două județe a fost că: „se poate și mai bine”.  

Moment penibil la întâlnirea cu ministrul

Printre cei care au participat la întâlnirea cu Răzvan Cuc, de la Deva, s-a numărat președintele PSD Hunedoara, Laurențiu Nistor. La conferința de presă, parlamentarul hunedorean a pus în scenă un dialog cu membrul Guvernului, în care s-a arătat interesat de data la care vor fi plătiți oamenii care au fost expropriați, în interesul proiectelor de infrastructură rutieră și feroviară derulate în județ. Asta, ca și cum cei doi nu ar avea alte căi de comunicare, nu ar fi colegi în Camera Deputaților, iar întrebarea liderului PSD Hunedoara nu ar avea greutate decât în contextul întâlnirii de la Deva. 

În august 2017, CFR SA și Asocierea FCC – Astaldi – Convensa au semnat contractul de lucrări, în valoare de 2,63 miliarde lei (572,8 milioane euro), pentru modernizarea secțiunii Gurasada - Simeria. Segmentul de cale ferată se află pe Axa prioritară TEN-T 22 Nürnberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Brașov-București-Constanța (Coridorul Rin-Dunăre, ramura nordică).
Proiectul implică lucrări de terasamente și consolidări pe întreaga distanță, construirea a 17 poduri (dintre care trei peste Râul Mureș), 27 de podețe, patru pasaje superioare, trei pasaje inferioare, lucrări de reparații în nouă stații de cale ferată (inclusiv halte comerciale/puncte de oprire), de electrificare, energoalimentare și de implementare a sistemului de siguranță a traficului. 
Sursa de finantare este asigurată din fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeană și de la bugetul de stat. Termenul de execuție este de trei ani, în prezent lucrările fiind realizate în proporție de 7,71%. 

Segmentul Coșlariu - Siemeria are o lungime de 74,4 kilometri. Proiectul de modernizare presupune: construirea a 17.76 de kilometri de cale ferată dublă electrificată, modernizarea a nouă stații (Coșlariu, Sîntimbru, Barabanț, Alba Iulia, Vințu de Jos, Blandiana, Șibot, Aurel Vlaicu, Orăștie), construirea a 90 depoduri/podețe (33 de poduri și 57 de podețe) și a tunelului de la Turdaș de 780 de metri. 

 

 

Adauga comentariu