Mesaj acid al Asociației Pro Infrastructura, pe tema lucrărilor de la Lotul 3 al A1: „Acest pod, chipurile avariat, este o nouă bătaie de joc a CNAIR și a Ministerului Transporturilor la adresa românilor”

Asociația Pro Infrastructura critică, din nou, decizia autorităților statului de a ține închiși cei 21 de kilometri din Autostrada Lugoj – Deva, între localitățile Ilia și Holdea. Reprezentanții asociației menționate spun că toate lucrările care se fac în prezent, pentru remedierea problemelor depistate de experți, se pot face și în condiții de trafic. Prin urmare, nu există niciun motiv ca Lotul 3 al A1 să fie ținut închis, doar pentru ca Ministerul Transporturilor și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să-și facă jocurile de imagine și să demonstreze că au dreptate în deciziile pe care le-au luat.

În prezent, se fac lucrări de înlocuire și de repoziționare a aparatelor de reazem de la podul de peste Mureș, din zona localității Dobra, lucrări despre care Pro Infrastructura spune că pot fi făcute și cu traficul rutier deschis.

„CNAIR reușește, și sub noua guvernare, să țină închisă deja de cinci luni o investiție de sute de milioane de euro, sub niște pretexte puerile. Vorbim de lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj - Deva (Ilia-Holdea) care era gata de trafic din august.

După expertize minuțioase, au fost găsite probleme la aparatele de reazem ale podului peste Mureș. CNAIR ne spune că podul are sute de tone, și totul apare într-o lumină gravă. Ce nu ne spun însă nici CNAIR și nici ministrul este că remedierea este o operațiune banală care presupune ridicarea podului cu câțiva milimetri și se poate executa sub trafic. Asemenea remedieri s-au executat sub trafic în zeci de locuri din țară.

Acest pod, chipurile avariat, este o noua bătaie de joc a CNAIR și MT la adresa românilor. Prin această operațiune de imagine, CNAIR încearcă să acopere decizia dezastruoasă de a ține închiși cei 21 de km de autostradă. Investițiile nu se fac pentru cetățeni, ci pentru orgoliul politicienilor de la MT și al funcționarilor de la CNAIR.

Se va deschide când le convine dumnealor. Nu este prima oară: tronsonul Aiud - Turda din A10 a fost închis șapte luni pentru presupuse probleme la asfalt. Și acolo am avut o remediere de ochii lumii, care a durat câteva ore, pentru salvarea onoarei administrației drumurilor.

Între timp șoferii circulă pe DN. Nu contează că România este în subsolul clasamentului european al siguranței rutiere sau al celui privitor la kilometrii de autostradă!”, susțin reprezentanții Pro Infrastructura.

Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva a fost realizat de asocierea de firme spaniole Aldesa – Comsa și are o valoare de 579,92 milioane lei.

 

Adauga comentariu