DRDP Craiova și firma Straco se luptă în instanță pentru contractul reziliat de pe DN7 A, iar șoferii sunt obligați să circule pe un drum incredibil de prost. Până la iarnă, doar lucrări de întreținere

Drumul national dintre Petroșani și Voineasa, DN 7A, dă mari bătăi de cap tuturor șoferilor care sunt nevoiți să-l tranziteze. În timp ce firma care se ocupa de execuția lucrărilor, Straco Grup SRL, se judecă cu Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova la Tribunalul Dolj pentru segmentul din DN 7A care traversează județul Hunedoara, drumul arată „ca după război”.

DN7A a ajuns însă în instanță, după ce Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova a decis rezilierea contractului cu cei de la Straco și executarea garanției de bună execuție.

„Ca urmare a lipsei fondurilor bugetare pe care ar fi trebuit sa le asigure Beneficiarul, ca urmare a modificărilor substanțiale ale Contractului și ca urmare a condițiilor meteorologice nefavorabile, execuția lucrărilor a fost suspendată de mai multe ori, în luna octombrie 2017 întocmindu-se și avizându-se proiectul tehnic revizuit. Pentru anul 2018, Beneficiarul a comunicat faptul că „valoarea Programului aprobat pentru anul 2018, în limitele prevederilor bugetare aprobate prin Legea Bugetului de stat pe  anul 2018 este de 476.964,64 lei”, sumă care reprezintă 1,1335 % din valoarea Contractului”, susține construtorul, care a deschis acțiunea în instanță.  

Antreprenorul respinge astfel decizia de reziliere, dar și executarea garanției de bună execuție, susținând că vina nu le aparține pentru neexecutarea lucrărilor din contractul de proiectare și execuție „Consolidare si amenajare DN 7A km 86+601 – km 105+120” .

Reprezentanții CNAIR – DRDP Craiova vorbesc despre sume uriașe care ar fi fost prevăzute în anii anteriori pentru acest drum. Dar, din varii motive, constructorul nu ar fi consumat bugetul alocat și, mai mult, din aceste cauze s-ar face vinovat și pentru eventualele degradări ale căii de acces ce leagă Petroșaniul de Voineasa. Totuși, cei de la CNAIR recunosc că pentru 2018 s-au dat puțin peste 470.000 de lei.

„Pârâta a comunicat reclamantului valoarea Programului aprobat pentru anul 2018 la acest obiectiv de calamități cu finanțare din credit și Guvernul României, în limitele prevederilor bugetare aprobate prin Legea Bugetului de stat pe anul 2018 nr.2/2018, respectiv 476.964,64 lei inclusiv TVA. Stadiu fizic lucrări executate: 18,32%. În anul 2018 reclamantul nu s-a mobilizat să execute lucrări. Acesta nu a executat lucrările în acord cu valoarea bugetului pentru anul 2018, cu încadrarea în termenul de execuție și nu a mobilizat resursele necesare pentru acest obiectiv. Pe parcursul derulării acordului contractual, suspendarea lucrărilor nu s-a efectuat ca urmare a neasigurării fondurilor ci s-a suspendat numai pentru perioada de timp friguros”, au precizat în fața judecătorilor reprezentanții beneficiarului lucrării.

În timp ce chestiunile financiare sunt disputate în instanță, în anul 2018, până la data emiterii Notificării de reziliere, s-au executat următoarele lucrări: lucrări de întreținere, completare semnalizare verticală, montare de indicatoare de limitare tonaj, emitere, obținere aviz de lucru pentru instituirea de restricții de circulație pe tronsonul km 100+540 – km 102+60, obținere aprobare management de trafic pentru instituirea de restricții de circulație pe tronsonul km 100+540 – km 102+60.  Altfel spus, după atâția ani, lucrările au rămas fix la faza de pregătiri și cam atât.

Din 2011 Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova se tot pregătește să reabiliteze DN 7A Petroșani – Voineasa. În 2013, contractul a fost atribui către Straco Grup, dar drumul este într-o stare mai proastă decât era în 2011: tot mai degradat. 

DRDP Timișoara administrează acum drumul

Potrivit Prefecturii Hunedoara, lucrurile ar putea să se schimbe puțin în bine, până la sfârșitul anului. 

 

Vasilică Potecă, prefectul judeţului Hunedoara, care a solicitat în urmă cu câteva luni începerea lucrărilor de întreținere și protecție, a verificat şi analizat etapele execuţiei, împreună cu reprezentanţi ai constructorului, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara. Segmentul de drum pe care se execută aceste tipuri de lucrări are o lungime de 19 km.

„Directorul D.R.D.P. Tmişoara, Horaţiu Simion, a precizat că sunt prevăzute reparaţii asfaltice pe 13.400 mp, totodată, în anumite zone vor fi amplasaţi parapeţi pentru creşterea gradului de siguranţă în trafic.Vă informăm că procesul civil dintre fostul proprietar al DN 7A (DRDP – Craiova) şi firma care ar fi trebuit să execute reabilitarea întregii porţiuni este încă în derulare. De aceea, Direcţia regională de la Timişoara, care administrează acum calea rutieră, poate efectua, în regie proprie, doar lucrări de întreţinere şi siguranţă. Reprezentanţii constructorului spun că până la începerea sezonului rece, pe o mare parte din cei 19 kilometri, se va putea circula în condiţii cu mult mai bune decât cele actuale”, se arată într-un comunicat de presă al Prefecturii Hunedoara.

Adauga comentariu