DISPERARE! Izolați în propriul cartier. „Am ajuns la situația în care stăm și așteptăm să se întâmple o nenorocire, fără ca nimănui să îi pese”. De unde au plecat problemele din cartierul Grigorescu

Două persoane, care locuiesc în cartierul Grigorescu, au mers, ieri, în fața Consiliului Local, pentru a-și spune oful. Oamenii sunt, pur și simplu, izolați de restul orașului de lucrările care sunt efectuate la modernizarea tronsonului de cale ferată. Aflat „peste linii”, cartierul are intrare pentru mașini și pietoni doar dintr-o parte, în timp ce în partea cealaltă accesul este interzis, din cauză că trecerea a fost dezafectată de lucrări. În proiectul de reabilitare al coridorului IV Pan-European, nu este prevăzut ca în dreptul străzii Griviței să fie un pasaj pietonal, astfel că oamenii trebuie acum să bată cartierul la pas, până în zona Gării, de unde pot ieși spre oraș. Însă lucrul cel mai grav este faptul că zeci de copii sunt obligați, zilnic, să traverseze DN7, pentru a ajunge în oraș, iar în zonă nu este nicio trecere de pietoni.

„Cred că toată lumea știe problema cartierului, dar aș vrea să reluăm, pentru că problema a devenit mai mult decât tragică. În Grigorescu, sunt peste 300 de case, zeci de firme care își desfășoară activitatea, zeci - poate sute - de angajați care tranzitează zona. La acest moment, s-a închis trecerea de pe strada Bălata, mai există doar o singură cale de acces în zona Penny. Vreau să vă mai spun că există cel puțin câteva zeci de copii care sunt obligați să treacă calea ferată, pentru a ajunge în oraș, ca să meargă la școală. Sunt alți câțiva zeci de copiii, de la Biserica Reformată, care fac drumul acesta de două trei ori pe zi. Există bătrâni, care nu beneficiază de mașină proprietate personală, ca să-și permită se treacă întreg traseul, până în zona gării. Zeci de copii trec zilnic drumul național, pe unde tranzitează la ora asta sute de camioane în fiecare zi. Vreau să întreb consilierii locali dacă consideră vreunul că a fost votat și de oamenii din Grigorescu și dacă ne reprezintă și nouă interesele. Am ajuns la situația în care stăm și așteptăm să se întâmple o nenorocire, fără ca nimănui să îi pese”, a spus Pollyanna Hangan, una dintre locuitoarele cartierului Grigorescu.

Cetățenii din cartierul Grigorescu au venit și cu niște solicitări de bun-simț în fața Consiliului Local. Nu vor „luna de pe cer”, ci doar condiții de siguranță pentru locuitorii zonei.

„Avem următoarele propuneri: instalarea de mijloace de semnalizare rutieră, cel puțin în zonele pe unde oamenii sunt obișnuiți să traverseze. Pentru că de la Billa înspre Șoimuș, până în zona Bălata, nu există nicio trecere de pietoni, niciun semafor. Avem și noi nevoie să știm care este calendarul lucrărilor. În al treilea rând, avem nevoie de transport în comun, în cartierul Grigorescu, pentru că sunt câteva zeci de copii care merg la școală, sunt câteva sute de oameni care vin și lucrează în cartier, și nu văd o altă soluție decăt transport în comun”, a mai spus Pollyanna Hangan.

Promisiuni în van. De campanie electorală

24 octombrie 2017. Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, „descăleca” în municipiul Deva. Devenii erau în plină campanie electorală, pentru alegerea noului primar. Oficialul a venit de la București cu trenul, iar primul loc pe care l-a vizitat a fost cartierul Grigorescu. Acolo a fost așteptat de câțiva locuitori, dar și de candidatul PSD la Primăria Deva, Petru Mărginean. Au curs promisiuni, dar niciuna nu a fost încă respectată.

În cartierul Grigorescu, problemele oamenilor sunt legate de faptul că după ce tronsonul de cale ferată va fi reabilitat și modernizat, cartierul va avea o singură ieșire la oraș. Ministrul Transporturilor le-a spus oamenilor că… totul este rezolvat.

„Vă dau o veste bună: contractul este semnat pentru rezolvarea pe fond a problemei. Este vorba de 43 kilometri de cale ferată de mare viteză care vor fi modernizați. Aici se vor construi un pasaj auto suprateran și două pasarele pietonale moderne și funcționale. Să nu vă speriați, durata generală a contractului este de 48 de luni, dar noi vom ataca problema dumneavoastră cu prioritate, cu celeritate, în termenul cel mai scurt să fie realizate cele trei pasaje”, a declarat, la vremea respectivă, Felix Stroe.

La momentul acela, în fața a peste 30 de oameni, Felix Stroe lansa o promisiune care îl făcea să pară mult mai „uman” decât alți politicieni. Ministrul Transporturilor le-a spus localnicilor că el, personal, va fi prezent printre ei o dată la trimestru, iar câte un secretar de stat din Ministerul Transporturilor va veni lunar în cartierul Grigorescu, pentru ca situația să se rezolve. La scurt timp, Felix Stroe a fost schimbat din funcție, a trecut campania electorală, iar toată lumea a uitat de acest cartier. Oamenii și-au luat soarta în propriile mâini, și au încercat să ceară lămuriri de la minister.

„Am făcut o strângere de semnături în urmă cu ceva ani, pentru o petiție. Nu a fost luată în considerare. Toți cei care s-au perindat prin cartier, inclusiv fostul ministru al Transporturilor, au spus că ne vor da un răspuns. Degeaba! În urma acestui fapt, am fost nevoiți să apelăm la un parlamentar USR, la un deputat, ca să facă o interpelare parlamentară, săobținem un răspuns în scris dacă ni se acceptă o modificare a proiectului, care este pe fonduri europene. Ministerul Transporturilor ne-a dat un răspuns și ne-a spus că NU. Am mai solicitat să ni se spună calendarul lucrărilor, pentru că, spre exemplu, acum s-a închis trecerea dinspre Bălata, și nu ne-a anunțat nimeni”, mai spune Pollyanna Hangan. 

În data de 25 octombrie, noul primar al Devei a înaintat o adresă către ministerul Transporturilor, în care a consemnat care sunt solicitările oamenilor și care sunt propunerile administrației locale. În cazul în care, într-adevăr, pe proiect nu se va putea interveni, edilul susține că bugetul din 2019 vor prevedea banii pentru un studiu de fezabilitate pentru un pasaj subteran, rutier și pietonal, în zona Bălata, care va fi făcut în paralel cu proiectul pe fonduri europene, din bugetul local.

Cine a semnat pentru pasajele din Grigorescu

Florin Oancea le-a explicat oamenilor și consilierilor locali care a fost ordinea cronologică a lucrurilor, în problemele de astăzi ale cartierului Grigorescu. 

„Vreți să spunem adevărul până la capăt? Acum, decontăm! Eu și consilierii locali. Dumneavoastră sunteți nemulțumiți, pe bună dreptate. Am vrut să văd unde s-a greșit! În data de 28 noiembrie 2013 s-a semnat o minută aici, în primăria municipiului Deva, între conducerea de atunci a primăriei și reprezentanții Companiei Naționale de Căii Ferate. Scopul discuțiilor îl reprezinta proiectul de reabilitare a căii ferate, Curtici-Simeria. În urma discuțiilor între cei prezenți s-a luat decizia de către ambele părți, deci inclusiv de reprezentanții Primăriei, ca în acest cartier să fie un singur pasaj suprateran rutier și pietonal, și două pasaje pietonale. S-au și identificat locațiile: strada Bălata și strada Hărău - pasaj pietonal, și un singur pasaj rutier, la intersecția DN7, cu strada Depozitelor. Mai mult decât atât, în data de 23.01.2015, primăria municipiului Deva, cu acea conducere de atunci, a înaintat o adresă către Compania Națională de Căii Ferate, în care spunea, negru pe alb: urmare a solicitării dumneavoastră, cu numărul 39.521/12.11.2014, referitor la proiectul reabilitarea liniei de cale ferată frontieră Curtici-Simeria, prin care ne solicitați avizul, vă comunicăm că este necesar respectarea condițiilor impuse în minuta încheiată în data de 28 noiembrie 2013, și anume realizarea următoarelor pasaje pe care vi le-am menționat mai devreme. Cetățenii din Grigorescu nu și-au dorit acest lucru”, a spus Florin Oancea.

Din 2012 până în 2016, primar al municipiului Deva a fost Petru Mărginean.

Adauga comentariu