Devenii vor circula cu autobuze închiriate din Israel. Primarul urbei susține că gradul de confort pentru pasageri va crește

De la sfârșitul lunii martie, transportul public din Deva se va îmbunătăți simțitor, susține primarul municipiului, Florin Oancea. Recent, firma de transport public local a primăriei a încheiat un contract pentru închirierea a opt autobuze, care vor lua locul celor împrumutate din Timișoara. 
Autobuzele provin din Israel, au ajuns la Deva de câteva zile și sunt în faza de încheiere a formalităților pentru a putea fi introduse pe trasee. 

Din 1 septembrie 2018, de când firma care asigura transportul public în Deva a sistat acest serviciu, municipalitatea a trebuit să găsească o rezolvare urgentă a problemei. În cinci zile au fost aduse autobuzele de la Timișoara, în baza unui contract de închiriere, valabil până în 31 decembrie 2018. În paralel, s-a deschis o licitație pentru a achiziționa un lot de autobuze, dar nimeni nu s-a înscris la această procedură. 

„Aveam o procedură în derulare, la primărie, pentru achiziționarea de autobuze. Nu s-a prezentat nimeni, motiv pentru care nu am putut să cumpărăm autobuze. Ne-am apropiat de finalul contractului. Am solicitat prelungirea printr-un contract adițional, pentru a nu lăsa devenii, începând cu 1 ianuarie, fără transport public local, contractul expiră în 31 martie. Am discutat cu cei din Timișoara dacă pot să ne mai prelungească acest contract. Au refuzat, spunând că au alte obiective. Am încercat să le cumpărăm, pentru că există această posibilitate la nivel de unități administrativ teritoriale. Nu au acceptat să le vândă și atunci a trebuit să găsim altă soluție, pentru a nu intra în criză de timp. Și, atunci, le-am solicitat să găsească o soluție celor de la SC Transport Public Local. S-a găsit. Am închiriat în prima fază opt autobuze, iar în luna mai vor veni alte patru autobuze”, a declarat Florin Oancea.

Acesta a enumerat și avantajele pe care le aduce noul contract de închiriere de autobuze, comparativ cu cel încheiat cu autoritățile locale din Timișoara. 

„Autobuzele de la Timișoara sunt fabricate în 2003, normă de poluare Euro 3. Cele pe care le-au închiriat acum sunt fabricate în 2009, normă de poluare Euro 5. Contravaloarea chiriei pe lună - 1.800 de euro la autobuzele care vor intra pe trasee, pentru cele de la Timișoara era de 2.000 de euro pe lună, reducerea e de 200 de euro la chirie. (...) Pe mine mă interesează ca devenii să aibă un transport public de calitate, față de ceea ce aveau cu microbuze și autobuze de la Tirius Transtur (n. r. fostul operator privat). Toți devenii știu care a fot calitatea acestora și câte reclamații am avut. Calitatea celor de la Timișoara este una corespunzătoare, dar venim cu autobuze mai bune. Creștem gradul de confort pentru cetățeni. Avem un proiect pe fonduri europene, care va dura doi – trei ani de zile până la implementare. Din 2021, devenii vor circula cu autobuze electrice. Dar ce se întâmplă până atunci? Pentru că devenii circulă zi de zi. Am plecat de la aproape zero. Microbuze, autobuze care nu erau deloc conforme și toți călătorii erau nemulțumiți, la autobuze care circulă pe trasee din Deva și venim cu autobuze și mai bune. De ce nu am continuat cu cele de la Timișoara, pentru că expira contractul de închiriere și nu-l mai puteam prelungi”, a subliniat Oancea. 

Cele opt autobuze provin din Israel, iar contrcatul de închiriere s-a încheiat între SC Transport Public Local și firma Eurobus Sales din București, o filială a unei societăți comerciale din Israel. Autobuzele sunt marca Volvo, au 33 de locuri pe scaune și aproximativ 60 de locuri în picioare. Au rampe pentru persoane cu dizabilități, aer condiționat, iar scaunele sunt tapițate, au precizat reprezentanții SC Transport Public Local. Contractul a fost încheiat pe o perioadă de doi ani, cu posibilitatea de cumpărare a acestor autovehicule. 

 

 

Adauga comentariu