„Dealul Liliecilor” le dă bătăi de cap drumarilor. Asociația Pro Infrastructură: „Solicităm o analiză a riscurilor de alunecări de teren și căderi de pietre de pe versant”

Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură cer să fie implementate cele mai bune soluții tehnice pentru a stabiliza versantul de la marginea satului Șoimuș, care a fost excavat pentru a se construi autostrada. Recent, o bucată din versant, din zona în care s-a excavat și s-au montat plase de protecție, s-a desprins și a alunecat. Astfel de situații s-au petrecut și în trecut. Pentru a nu se repeta și în momentul în care se va deschide traficul, sunt necesare cele mai bune măsuri de siguranță, precizează cei de la asociația menționată. 

Lucrările la Lotul IV al Autostrăzii Lugoj – Deva, între Șoimuș și Ilia, sunt realizate în proporție de 95%. 

„Constructorul (UMB) a finalizat în mare măsură cei aproximativ 22 km ai tronsonului, stadiul fizic fiind în jur de 95%. Punctul nevralgic rămâne celebrul «Deal al Liliecilor», acolo unde se avansează la terasamentele din pământ armat, taluzări și la lucrările hidrotehnice. Din păcate, faimosul versant dă bătăi de cap în continuare. În weekend a avut loc o nouă alunecare. Cert este că va fi nevoie de întreținere atentă și constantă a sistemului de scurgere a apelor pluviale și a plaselor de protecție mult timp după inaugurarea probabilă din această toamnă. 
Cerem responsabilitate maximă atât din partea antreprenorului general cât și a oficialilor din CNAIR pentru a implementa soluțiile tehnice optime care se impun și măsuri de siguranță suplimentare în vederea deschiderii traficului în 2019. În plus, solicităm o analiză obiectivă a riscurilor de alunecări și căderi de pietre de pe versant și monitorizarea non-stop a zonei astfel încât șoferii să circule în deplină siguranță”, susține Asociația Pro Infrastructura. 

Pe de altă parte, cei de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara susțin că problemele de la „Dealul Liliecilor” nu sunt de natură să îngrijoreze și nu se poate vorbi despre o alunecare de teren. „Am verificat situaţia semnalată cu inginerul nostru care se afla pe şantier, la Lotul IV. Este vorba de o prăvălire de material, în speţă, un bolovan. Astfel de evenimente sunt inerente într-un şantier, mai ales când se sapă în deal. Respectiva prăvălire nu a afectat cu nimic derularea lucrărilor. Ultima dată când a fost domnul ministru Răzvan Cuc pe şantier, constructorul a dat asigurări că a găsit soluţia tehnică pentru stabilizarea dealului”, a transmis DRDP Timișoara pentru adevarul.ro. 

Sursa foto: Marcel Banu 

 

Comentarii

Nicolae

11.04.2019 16:23

Alunecarea a stabilizat o structura in afara de echilibru, relaxand tensiunile remanente ! :)

Adauga comentariu