Provocare pentru noul ministru al Transporturilor, de la Asociația Pro Infrastructură: „Să deschidă în 7 zile cei 21 de km ai lotului 3, din autostrada Lugoj-Deva”

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat miercuri că este posibil ca Lotul 3 al Autostrăzii Logoj-Deva să fie dat în trafic anul acesta, dar cu limite de viteză şi de tonaj. Tronsonul stă închis de câteva luni bune, deși aproape toate lucrările erau efectuate, respectiv în proporție de 99%.

„Până la sfârşitul anului putem lua în discuţie tronsonul de autostradă Lugoj Deva, Lotul 3. Care, dacă îmi permiteţi, se prezintă în următorul stadiu, vorbesc de cei 21 de kilometri. S-a depus un raport de expertiză pe componenta de drum, recomandarea este din partea expertului să se dea în trafic cei 21 de kilometri de autostradă cu restricţii de viteză şi de tonaj. În acest moment, se derulează procedurile pentru expertiza pe poduri, respectiv consolidări şi în această perioadă se lucrează la podul peste Mureş pentru repoziţionarea aparatelor de reazem. Este un contract în derulare de aproximativ 70.000 de euro. Termenul de finalizare, două săpămâni în condiţii normale. Înţeleg de la CNAIR că au şi contract de deszăpezire pe acest tronson. În condiţiile în care nu apar alte elemente surpriză finalizăm expertiza, finalizăm lucrălile la pod, podul peste Mureş. Şi în acest an, să vă răspund clar, Autostrada Lugoj-Deva Lotul 3 ar putea fi dată în trafic în aceste condiţii. Astfel românii ar putea circula cu restricţii de viteză, într-adevăr”, a declarat ministrul.

Asociația Pro Infrastructură îi lansează o provocare noului ministru al Transporturilor, Lucian Bode, și anume să deschidă lotul de autostradă în șapte zile.

„Noul ministru al Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bode, a depus jurământul de învestitură luni. Îi semnalăm că șoferii și călătorii continuă să aibă aceleași modeste așteptări de la autorități.

Îi lansăm și o provocare domnului Bode: să deschidă circulația în 7 zile pe cei 21 de km ai lotului 3 din Autostrada A1 Lugoj-Deva, ca o gură de oxigen pentru siguranța circulației, capitol la care suntem ultimii în Uniunea Europeană.

Arătați oamenilor că se poate. Organizația noastră a publicat încă din 13 și 14 august filmări complete din dronă și de la bord și a explicat de zeci de ori că tronsonul este apt de trafic de aproape 3 luni de zile, în mod cert mult mai bun și mai sigur ca DN68A, drumul paralel folosit acum.

Lista proiectelor majore de infrastructură, pe toate modalitățile de transport (rutier, feroviar, aerian, naval și metrou), este atât de lungă încât ne-ar trebui multe ore doar să trecem în revistă toate blocajele, bâlbele administrative, întârzierile și tergiversările.

Ne rezumăm acum să vă cerem, domnule ministru, să comunicați public soluțiile și calendarul de implementare pe câteva investiții cruciale în rețeaua rutieră care trenează de ani de zile: închiderea Coridorului IV (lotul 2 al A1 Lugoj-Deva și investigațiile geotehnice pe Secțiunile 2 și 3 ale Autostrăzii Sibiu-Pitești), tunelul Meseș de pe A3 și, nu în ultimul rând, cei 310 km ai Autostrăzii A8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni.

Ne adresăm direct dvs, domnule Bode, din cauza neîncrederii în Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, aflată în subordinea dvs, care nu comunică informații de interes public nici măcar când este obligată de instanță în urma deciziilor definitive, așa cum stau mărturie cele 6 procese câștigate de Asociația Pro Infrastructură în 2018 și 2019”, se arată într-un comunicat al Asociației Pro Infrastructură.

Adauga comentariu