Ministrul Cuc vine la Deva să se umfle în pene degeaba, din nou. Oficialul vrea să ascundă dezastrul de la noua autostradă. SURSE: a dat ordin să fie șters comunicatul despre adevărul de la Loturile III și IV ale A1

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, vine la Deva, în încercarea de a ascunde mizeria de la Lotul III al Autostrăzii Lugoj – Deva. Înainte de asta, oficialul a luat măsuri pentru a fi sigur că gunoiul rămâne sub preș. Potrivit unor surse, Răzvan Cuc a dat ordin celor de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să șteargă comunicatul emis ieri, 12 august, în care erau relatate problemele de la șoseaua nou-construită. 

„Lotul 4 Lugoj – Deva a fost recepționat dar nu poate fi deschis circulației!
Cei 22 de km noi recepționați astăzi pe Autostrada 1 ( A1), între localitățile Șoimuș și Ilia din județul Hunedoara ( Lotul 4 Lugoj- Deva), nu au putut fi deschiși circulației din cauză că nu poate fi descărcat traficul rutier de pe acest sector.
Lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva este parte integrantă a coridorului 4 Pan european ( Rin- Dunăre), iar pe traseul acestuia se află Dealul Soimuș unde a fost pusă în operă una dintre cele mai spectaculoase lucrări de infrastructură din România.
Antreprenorul acestui contract în valoare de peste 419 mil. lei fără TVA este Asocierea S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. 
Bretelele rutiere care ar fi permis descărcarea traficului auto de pe lotul 4, se află pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, pe care nu a putut fi începută recepția din cauză că nu au fost îndeplinite condițiile tehnice necesare.
Recomandarea ca recepția să nu fie demarată pe lotul 3, a venit chiar din partea Consultantului, care a monitorizat șantierul.
În această situație, Antreprenorul spaniol (Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. -COMSA S.A. - Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A.) a refuzat propunerea CNAIR de a recepționa ca obiect separat un sector care asigură accesul la bretelele rutiere de la Nodul Ilia, ceea ce ar fi permis deschiderea circulației între Nodurile Șoimuș și Ilia.
De altfel nu este pentru prima oară când Antreprenorul de pe lotul 3 al Autostrazii Lugoj- Deva creează probleme din cauza calității slabe a lucrărilor”, se arăta în comunicatul șters de pe site-ul CNAIR.

Comunicatul a dispărut atât de pe site-ul CNAIR, cât și de pe pagina de Facebook a Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara, nu înainte să fie preluat de presă. 

Practic, ieri trebuiau recepționate Loturile III și IV ale Autostrăzii Lugoj – Deva. 
Lotul IV a fost recepționat, iar pentru Lotul  III, la recomandarea consultantului, comisia a refuzat să inițieze recepția din cauza deficiențelor pe care le prezintă segmentul de șosea. Situația a devenit încurcată, pentru că, deși a fost recepționat, Lotul IV nu poate fi deschis, având descărcarea de la Ilia pe Lotul III. Mai grav de atât, constructorul segmentului cu probleme, respectiv liderul de asociere COMSA, nu acceptă recepția parțială doar a nodului rutier de la Ilia. Reprezentanții firmei pun condiții: ori predau tot lotul, ori nimic! Ceea ce înseamnă că autoritățile statului sunt la mâna constructorului spaniol. 

Ministrul Cuc - între promisiuni mincinoase și realitate

Trezit din beția promisiunilor că tronsonul de 43 de kilometri de șosea va fi deschis de Sfânta Maria, ministrul Răzvan Cuc vine la Deva să se mai umfle o dată în pene în fața presei. Cu toate că, nu are de ce. Lotul IV este muzeu, iar Lotul III nu poate fi recepționat. 
Mai grav de atât este faptul că Răzvan Cuc știa care sunt problemele de la Lotul III. Conform surselor noastre, ministrul a fost informat în repetate rânduri despre neregulile de la segmentul de șosea în construire, dar a preferat să le ascundă. 
Pe lângă asta, aproape în fiecare lună, Răzvan Cuc a vizitat personal șantierul și nu poate spune că nu a observat lehamitea cu care se lucra pe Lotul III. Dimpotrivă, la ultima vizită de la sfârșitul lunii iulie, atunci când a promis că noua autostradă va fi deschisă în 15 august, ministrul Transporturilor s-a declarat mulțumit de lucrările de la segmentul de șosea realizat de spanioli. 

 

 

 

 

Adauga comentariu