Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj - Deva, plin de probleme. CNAIR a publicat primele concluzii ale expertizei tehnice

Primele concluzii din expertiza tehnică întocmită pentru Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj - Deva arată că șoseaua este un adevărat dezastru. Experții întocmiți de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au dat publicității un raport preliminar în care sunt enumerate problemele descoperite în teren. În urma acestor concluzii, experții de la IPTANA recomandă deschiderea traficului în regim de drum cu patru benzi, cu restricții de viteză și tonaj, dar și cu semnalizare privind prezența animalelor pe șosea. 

„Primele rezultate ale expertizei lucrărilor la lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva ne-au confirmat că vom putea da în circulație doar în condițiile de restricții impuse de experți. De asemenea, subliniez că lucrările de la nodul Holdea trebuie sa fie recepționate într-un timp cât mai scurt, după parcurgerea procedurilor tehnice, astfel încât autostrada sa poată fi utilizată. Totodată, așteptăm ca în faza a doua a expertizei, în urma investigațiilor și analizelor efectuate de către specialiști, să fie identificate soluțiile de remediere a neconformităților din cauza cărora tronsonul nu a fost recepționat”, a declarat Sorin Scarlat, directorul general al CNAIR. 

„Prestatorului expertizei, IPTANA S.A., i s-au solicitat în mod deosebit concluziile privind lucrările proiectate și executate, la nivel de performanță, cu indicarea posibilității deschiderii traficului.

În această fază, concluziile preliminare sunt: 

Lucrările executate în acest stadiu, nefiind finalizate la parametrii proiectați, prezentând numeroase defecte, degradări în evoluție, nu permit deschiderea traficului în condiții de confort si siguranță, așa cum sunt stabilite prin reglemăntările tehnice în vigoare și prin documentația de proiectare care a stat la baza executării lucrărilor.

În urma analizei efectuate privind posibilitatea deschiderii circulației pe autostradă s-a constatat că la data inspecției preliminare, împrejmuirea prezintă vulnerabilități și defecte majore, a căror remediere nu se poate face pe termen scurt. Astfel, au fost necesare investigatii suplimentare pentru stabilirea solutiilor de remediere, în urma cărora, după remediere, să se poată deschide în prima fază circulația în regim de drum cu 4 benzi de circulație cu restricții severe de tonaj și viteză, astfel:

Autovehicule cu masa totală maximă autorizată mai mica de 7,5 tone;
viteza maxima de 90 km/h;
viteză maximă de 50 km/h când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheață, mâzgă sau sunt ploi torențiale;
viteză maxima de 60 km/h în zona podului peste râul  Mureș (km 68+500 - km 69+500), respectiv pe zona podurilor de pe autostrada de la nodul Ilia (poduri și rampe între km 76+100 – km 77+000), cât și la nodul Dobr (km 67+000 – km 67+500);
semnalizarea corespunzătoare a sectorului de drum, inclusiv a pericolului prezenței animalelor.
Deschiderea circulației în regim de autostradă, cu restricții de viteză și tonaj se poate face numai după rezolvarea tuturor vulnerabilităților împrejmuirii.

Deschiderea circulației pentru vehiculele cu masa mai mare de 7,5 tone se va face numai după aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate în cadrul expertizei tehnice pentru domeniul poduri.

Avand în vedere stadiul lucrărilor sunt obligatorii inspecții săptămânale ale tuturor construcțiilor și instalațiilor pe toată lungimea sectorului de drum, până la finalizarea lucrărilor și remedierilor conform soluțiilor stabilite în expertiză”, au informat reprezentanții CNAIR. 

Comunicatul celor de la CNAIR cu datele din expertiza tehnică vine pe fondul anunțului făcut de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, precum că Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj - Deva va fi deschis zilele acestea. De altfel, oficialul a fost aspru criticat de purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, pentru faptul că s-a hazardat atunci când a spus că lotul de autostradă va putea fi deschis traficului rutier. 

 

Adauga comentariu