EXCLUSIV. Șerbănescu (CNAIR), despre lotul III al autostrăzii Lugoj-Deva: „E exclusă deschiderea circulației la sfârșitul lui septembrie. Sunt probleme structurale. Autostrada s-a fisurat deja, fără să aibă trafic pe ea” (GALERIE FOTO)

Lotul III al autostrăzii nu va fi deschis circulației până la sfârșitul lunii septembrie, așa cum spunea ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. Potrivit reprezentanților CNAIR, tronsonul are probleme structurale. Purtătorul de cuvânt al instituției, Alin Șerbănescu, a declarat pentru „Ziar de Hunedoara” că asfaltul s-a fisurat, fiind afectată banda 1 și banda de urgență, pe o porțiune de aproximativ 15 metri. 

„Ieri s-a fisurat. Merge fisura de sus, de pe șosea, până jos la drumul tehnologic. Fanta are un centimetru grosime, iar lungimea este de 15 metri. Afectează banda 1 și banda de urgență. Situația este în evoluție, o monitorizăm și ne așteptăm să fie mai rău. Dar, în condițiile astea, este exclusă deschiderea circulației, la sfârșitul lui septembrie. Sunt probleme structurale, nu este vorba doar de niște șanțuri și niște garduri. S-a fisurat deja, fără să aibă trafic pe ea, dacă va fi trafic. Fisura este la kilometrul 57+100. În 2017, ni s-a prăbușit un terasament la kilometrul 57+300, deci în aceeași zonă”, a declarat pentru „Ziar de Hunedoara”, purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu.

În 2017, terasamentul a cedat aproape în aceeași zonă, din zona Holdea (foto jos). Atunci, un rambleul de 70 de metri lungime şi 11 metri lăţime s-a prăbușit, la 200 de metri distanță de locul în care au apărut acum fisurile în asfalt.

CNAIR a executat deja garanția constructorului

După scandalul rezilierii contractului de execuție pentru lotul III, asocierea spaniolă constructoare a tronsonului a dat în judecată CNAIR, cerând instanței de judecată să nu dea dreptul companiei să îi execute garanția. Tribunalul București a admis cererea și a suspendat dreptul CNAIR de a executa garanția depusă de antreprenor, după rezilierea contractului. Decizia a fost luată vineri de Tribunalul București, dar nu este definitivă. În schimb, este executorie, ceea ce înseamnă că trebuie pusă în practică de îndată.  

Numai că, statul român prin CNAIR, a apucat să le execute garanţia constructorilor spanioli înainte de decizia de vineri a instanţei. 

„Înainte de decizia instanței, vineri, noi le-am executat garanția. Astfel, solicitarea lor rămâne fără obiect”, mai spune Șerbănescu.

Adauga comentariu