(DOCUMENT) De ce nu a fost deschis lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva. Raportul de expertiză tehnică prezintă pe patru pagini deficiențe și lucrări neterminate la autostradă

Expertiza tehnică cerută de CNAIR și realizată de SC IPTANA SA pentru lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva arată stadiul actual al drumului de mare viteză, care este aproape finalizat, dar nu a fost dat în folosință. Poduri, podețe și lucrări de artă nefinalizate la parametri proiectați, care prezintă degradări și defecte cu impact asupra siguranței în exploatare și confortului, este prima concluzie în urma raportului de expertiză realizat de IPTANA SA.

Potrivit documentului citat, în urma analizei efectuate, privind posibilitatea deschiderii circulației pe poduri și pasaje, în stadiul actual al lucrărilor, aceasta nu se poate face decât cu restricții de viteză și tonaj, în special datorită defectelor în zona reazemelor suprastructurii podului peste Mureș, respectiv a stării îmbrăcăminții rutiere pe pod și în zona rampelor, inclusiv a tasărilor locale din zona rampelor adiacente unor poduri.

O altă concluzie care reiese din raportul de expertiză tehnică este aceea că, la podul peste râul Mureș, până la efectuarea lucrărilor de corecție a defectelor din zona aparatelor de reazem (repoziționare, elemente corective la plăcile inferioare și superioare), este necesară instituirea unei restricții de viteză de 60km/h și de tonaj (până la 7,5t), cu condiție inspectării periodice obligatorii (săptămânal, în prima lună, și apoi lunar) a poziției acestora din momentul dării în circulație. În cazul în care se constată deplasări semnificative peste marginea plăcii metalice inferioare sau superioare) traficul rutier va fi oprit pe calea respectiva, circulaţia urmând a se derula pe o singura cale, cu semnalizarea şi amenajările corespunzătoare. Circulaţia se va relua ulterior numai după remedierea defecţiunii aparatului/aparatelor de reazem, în baza soluţiei stabilite de un expert tehnic în domeniul podurilor.

Vezi, mai jos, raportul expertizei tehnice, în integralitate.

La preluarea mandatului său, noul ministru al Trasporturilor, Lucian Bode, declara că:

„În condiţiile în care nu apar şi alte elemente surpriză, finalizăm expertiza, finalizăm lucrările la pod, la podul peste râul Mureş, şi pe acest an, să vă răspund clar, autostrada Lugoj-Deva lotul 3 ar putea fi dată în trafic în aceste condiţii. Astfel, românii ar putea circula, cu restricţii de viteză într-adevăr – şi aici putem discuta de ce suntem în situaţia asta – de la Sibiu la Nădlac pe autostradă. 21,1 kilometri în aceste condiţii pentru anul 2019”.

Totuși, chiar și dacă lotul III ar urma să fie dat în folosință anul acesta, nu vom putea circula de la Sibiu la Nădlac pe autostrdă, așa cum spunea ministrul. Asta pentru că celebrele ecoducte pentru urși, care se întind pe o porțiune de aproximativ 10 kilometri,  nu au fost încă nici măcar licitate.

Adauga comentariu