Autostrada Lugoj-Deva, lotul III, faza pe declarații politice: Cuc și Cioloș se ceartă pe Facebook, românii circulă tot pe același drum dezastruos DN68A

Lotul III al autostrăzii Lugoj-Deva stă închis de peste o lună, deși este finalizat în proporție de 99 la sută. Contractul dintre statul român și constructor a fost rezilat unilateral de CNAIR, iar tronsonul a fost preluat de compania de drumuri. Epopeea „autostrăzii muzeu” este însă departe de a fi gata. Constructorul spaniol al lotului 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva anunţă declanşarea unui conflict diplomatic din cauza rezilierii contractului de către autorităţile române de resort, urmând ca ambasadorul României în Spania să fie chemat la discuţii. Declarația îi aparține directorului Aldesa Construccion, Fernando Lana Hernandez.

„Trebuie să vă spun, din păcate, că ceea ni s-a întâmplat aici nu ni s-a mai întâmplat în nicio ţară. Cu lucrarea terminată, se reziliază contractul”, a subliniat Fernando Lana Hernandez.

Dacian Cioloș profită de situația „autostrăzii muzeu”

La mai bine de o lună după blocarea tronsonului de autostradă de către ministrul Cuc și CNAIR, în apropierea campaniei electorale, fostul premier al României Dacian Cioloș postează un mesaj anti-PSD, țintit spre ministrul Răzvan Cuc.

„PSD-ul lui Liviu Dragnea și al Vioricăi Dăncilă continuă campania populistă de atacare a Occidentului sub pretextul apărării intereselor românești.

Ministrul PSD al Transporturilor, Răzvan Cuc, nu întâmplător unul dintre favoriții lui Dragnea, se războiește de mai multe zile cu firma spaniolă care a construit tronsonul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva, aducând în discuție demnitatea sa de român. După ce Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), aflată în subordinea Ministerului Transporturilor, a reziliat contractul cu constructorii spanioli, ministrul Cuc duce o adevărată campanie de imagine, ironizându-i pe „străinii cei răi”. Un populism ieftin, care nu rezolvă problema de fond și nu ne ajută pe noi, românii, să circulăm mai repede pe o autostradă terminată.

Nu luăm nicidecum apărarea firmei spaniole, dar beneficiarul lucrării, CNAIR, trebuia ca, în timpul execuției acesteia, să facă mai multe rapoarte privind calitatea construcției și să le dea publicității.

Da, contribuabilul român trebuia informat, deoarece acolo s-au folosit și bani publici. Bani publici împreună cu bani europeni, pe care Guvernul PSD nu se agită să îi atragă. Ba, mai mult, fuge de ei, pentru că autoritățile europene verifică modul în care sunt cheltuiți. Fără să le pese, de fapt, de lucrarea în sine, guvernanții PSD s-au trezit să reacționeze la spartul târgului pentru că doamna Dăncilă e în campanie electorală pentru prezidențiale.

Dacă nu consultăm rapid niște specialiști și ne bazăm numai pe declarațiile unui ministru populist, riscăm să ne trezim că spaniolii câștigă în instanță și noi rămânem și fără autostradă, și cu banii luați. Bani pe care nu-i plătesc Cuc și Dăncilă, ci îi plătim noi toți”, spune Dacian Cioloș.

Ministrul Răzvan Cuc a reacționat imediat la atacul lui Dacian Cioloș. Cu aceeași „monedă” și în același mod demn de o campanie electorală „precoce”. 

„VĂD O AGITAȚIE MARE DIN PARTEA CELOR DE LA USR ȘI PLUS, ÎN MEDIUL ON-LINE, CU PRIVIRE LA REZILIEREA CONTRACTULUI PENTRU LOTUL 3 AL AUTOSTRĂZII LUGOJ - DEVA
“După prezindențiabilul Barna a venit rândul “potentului” - scuze potențialului, prea-sigurului viitor Prim Ministru, Dacian CIOLOȘ, să-și dea cu părerea despre contractul lotului 3 al autostrăzii Lugoj - Deva”

În mediul on-line, unde se simte el cel mai bine, Dacian CIOLOȘ ne dă lecții despre relații internaționale, de parcă un contract comercial încheiat între două companii ar putea fi un subiect diplomatic.
Celebrul “Prim Ministrul meu” se arată îngrijorat de soarta firmelor străine care vin și muncesc în România. Ar trebui să fie îngrijorat și să ne dea lecții despre firmele românești, să ne spună cât de greu le este să acceadă la proceduri de licitații și să nu concureze doar cu know-how-ul străin.
Ce nu a înțeles, sau nu a vrut să înțeleagă, este că eu nu duc un război cu firmele străine, în detrimentul celor românești, ci sunt foarte atent la respectarea termenelor, a calității și siguranței pe care trebuie să le pună în practică orice firmă constructoare.
Sunt multe firme străine, serioase, care își respectă angajamentele asumate.

“Prim Ministrul ZERO” adică zero proiecte lansate, zero proiecte rezolvate, ZERO la toate capitolele ne dă lecții de patriotism, dar nu românesc, și nu ne spune cum vroia să vândă capitalul românesc de la Portul Constanța sau Aeroportul Otopeni. Nu uită să ne spună nici cum el, ca un adevărat român-ales din România în Parlamentul Europen, va susține un alt comisar european și nu propunerea țării sale. Uită să ne spună cum toată viața lui a fost doar numit, nu ales de către cineva, în toate deminitățile pe care le-a avut. Singurul proces electiv a fost acum, la Parlamentul European, unde printr-un concurs de imprejurări sau cu ajutorul tabletelor a fost ales eurodeputat.

Să ne spună “Prim Ministrul meu sau Prim Ministrul Zero” cum a avut angajați ca și consilieri anumite persoane care aveau contracte cu CNAIR și de unde se înfruptau părinții acelor consilieri - chiar consilieri de stat ai aparatului Prim Ministrului Dacian CIOLOȘ.

Nu accept să-mi dea lecții de patriotism un om care a profitat mereu de conjuncturi favorabile și să se cocoațe în unele din cele mai înalte demnități ale statului meu, România, și nu în ale statului lui - altul decât al meu”, spune ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

Ambii politicieni duc un război care nu este al românilor, ci doar al lor. Românii vor autostrăzi, nu politică. Vor administrație eficientă, nu politică. Vor implicare a statului în rezolvarea problemelor cu care se confruntă, nu manipulări.

Săptămâna trecută, purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, declara pentru „Ziar de Hunedoara” că din cauza unei fisuri apărute în asfalt, șoseaua nu poate fi dată în trafic până la sfârșitul lunii septembrie. O zi mai târziu, adevărul a ieșit la iveală. Fisura apărută în asfaltul de pe autostrada „muzeu”, parte a drumului de mare viteză Lugoj-Deva, și prezentată de reprezentații CNAIR ca fiind un mare pericol pentru șoferi, în cazul în care tronsonul ar fi dat în trafic,  era o „manipulare grosolană”. În realitate, fisura există, dar a apărut într-o zonă care nu va fi dată în circulație până cel puțin în anul 2024. Asfaltul a cedat chiar la granița cu lotul II, acolo unde vor fi construite ecoductele pentru urși, care sunt încă în faza de licitație. Până în anul 2024, șoferii care vor circula pe lotul III (atunci când el va fi dat în trafic, pentru că astăzi este „muzeu) nu vor ajunge niciodată în zona în care se află „celebra” fisură.

Asociația Pro Infrastructura trage încă un semnal de alarmă și publică fotografii de pe DN68A, drumul care leagă Deva de Timișoara. Un drum făcut „praf”, pe care, în lipsa lotului III al autostrăzii Lugoj-Deva, șoferii sunt nevoiți să îl străbată.

„După manipularea grosolană de miercuri, când Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a lansat în mass media o fotografie cu o crăpătură în asfalt "măsurată" cu un pix în capătul vestic al lotului 3 al A1 Lugoj-Deva, un membru al comunității noastre a folosit același instrument hi-tech în gropile de pe DN68A, segmentul paralel cu autostrada-muzeu de 21 km. Rezultatele se văd în pozele atașate.

Șoferii sunt nevoiți să își riște viața și să-și facă praf mașinile pe cei 25 de km ai DN68A dintre Săcămaș și Holdea: o șosea îngustă cu o bandă pe sens plină de cratere unde poți să dispari cu totul, nu doar să-ți pierzi pixul, cu un trafic infernal înghesuit în coloană croșetând prin curbe foarte periculoase.

În continuare cerem răspicat: DESCHIDEȚI AUTOSTRADA ȘI VĂ PUTEȚI CERTA/JUDECA PRIN INSTANȚE ANI DE ZILE!”, susțin reprezentanții Asociației Pro Infrastructura.

Adauga comentariu