ANUNȚ IMPORTANT! Locuitorii municipiului Hunedoara pot apela la serviciile Direcției de Asistență Socială, dacă nu pot merge la cumpărături

Locuitorii municipiului Hunedoara vor putea apela la serviciile Direcției de Asistență Socială (DAS) din cadrul primăriei, în situația în care vor avea nevoie să fie consiliați și îndrumați în vederea prevenirii contaminării sau răspândirii virusului Covid-19.

Totodată, hunedorenii care nu vor avea posibilitatea să-și asigure produsele necesare traiului zilnic, vor putea apela la serviciile angajaților DAS, care vor merge la cumpărături în locul lor.

Regulile pe care vor trebui să le urmeze în astfel de situații le redăm mai jos:

Direcția de Asistență Socială a municipiului Hunedoara vine în sprijinul cetățenilor municipiului prin punerea la dispoziție a numărului de telefon 0770472363, zilnic, între orele 08.00 – 22.00 pentru informare, consiliere și îndrumare în vederea prevenirii contaminării sau răspândirii virusului Covid-19.

Totodată, în vederea sprijinirii persoanelor care se deplasează cu dificultate: vârstnici cu multiple afecțiuni asociate (ex.: diabet zaharat, boli pulmonare cronice, boli cardiovasculare, cancer etc.), persoane cu handicap și familii monoparentale, vor putea suna la numărul de telefon: 0771074262 (între orele 08.00 – 16.00), pentru a apela la angajații DAS, ca să le asigure cumpărăturile necesare traiului zilnic, respectiv produse alimentare și de igienă sau medicamente.

Pentru a beneficia de aceste servicii, persoanele interesate vor apela numărul de mai sus și vor comunica reprezentantului DAS următoarele date: nume și prenume, data nașterii, domiciliul, numărul de telefon și motivul pentru care nu pot să se deplaseze la cumpărături.

Cheltuielile cu aceste produse vor fi suportate de către persoanele care solicită sprijin, iar reprezentanții DAS le vor ajuta să evite deplasările și locurile aglomerate și, în consecință, să reducă riscul de expunere la epidemia de coronavirus.

Pentru efectuarea achiziției de produse, în urma telefonului preluat, DAS va desemna persoanele care se vor deplasa la domiciliul solicitantului, acestea se vor legitima, după care se va încheia un proces verbal de predare-primire a sumei de bani, iar solicitantul va indica produsele care vor fi cumpărate. Reprezentanții DAS vor face cumpărăturile, le vor transporta și preda solicitantului, împreună cu bonurile fiscale și restul de bani rămas, după caz.

Cererile de achiziție de produse pentru ziua în curs se vor prelua până la ora 13.00, iar cele care vor fi făcute după ora 13.00, vor fi onorate în următoarea zi lucrătoare.

Facem un apel către cetățenii care doresc să se alăture demersului nostru în calitate de voluntari, să se înscrie la adresa de e-mail: das@primariahunedoara.ro.

Pentru persoanele aflate în izolare la domiciliu, luate în evidență de către DAS Hunedoara, se vor aplica reglementările privind acordarea ajutoarelor de urgență, conform prevederilor din cuprinsul HCL nr. 76/2020, numai în baza adreselor oficiale primite de la DSP, Jandarmeria Română sau alte instituții abilitate.

Sursa foto: hotnews.ro

 

 

 

 

Adauga comentariu